Wednesday, February 19, 2014

Footling Breech 33 weeks

Assalamualaikum!!

Baby korang dalam kedudukan breech?? Now, baby aku berusia 33 weeks+4 days dalam kandungan...Actually, since 28 weeks, masa doc scan perut, baby dlm kedudukan breech..aku takde pape masalah dgn tu.. baby pon still boleh pusing2 lagi kan...sampai 37-38 weeks...

Rasenye pregnant breech ni, akan rasa sakit...upss...sakit gileeee....tmbh2 bile die tendang2... adoi...ngilu2 rasanye...ha, sebab baby aku dalam keadaan footling breech....gambar kanan sekali...


Kaki baby kat bawah...die suke tendang2 n menegangkan kaki kedua2 belah sisi kaki aku...so, rasa mcm sengkak! kepala baby lak kat atas kan....kadang2 die atas sangat sampai tolak tulang rusuk aku...ha...dasat x?? hehehe...mesti korang pon experienced bende yg same kan? kalau tym solat tu tibe2 baby tengah mengeras, susah wei nak sujud...terpaksa cepat2 sujud... ada 1 hari tu, sampai tak leh sujud..hehehe...sujud separuh je...tapi so far alhamdulillah...masih boleh solat berdiri... :)

I'm not sure kalau sakit2 pinggang sampai kaki pon xleh nak angkat sebelah disebabkan breech or its normal for all pregnant women....tapi...memang aku mengalami sakit2 pinggang, belakang n kat bahagian ari2 sampai ke kaki lbh kurg start 6 bulan sampai sekarang..perut tak besar mana...semua org cakap kecik je perut...

Baby mcm taknak pusing2...Dia boleh pusing sampai ke tepi je...taknak sampai ke bawah...mcm mana aku tau?? sebab boleh rasa la kepala dia...hehe...comel je kepala die...kadang2 die suke tajamkan bontot die...oh, itu membuatku rasa tak selesa...

ok, dah 7/8 bulan ni, baby dah kurang tendang2 mcm 5 bulan tu....skrg ni die lbh suke berjalan2..menolak2 tgn, kaki, kepala dan bontotnye..hehehe..maybe sebab ruang dah sempit kot...

Aish..tak saba nak tggu 37 weeks, nak tau kedudukan baby camne n boleh bersalin secara ape....sbb aku nak kena induce masa 38 weeks...sbb GDM on insulin....takutnyeeee nak induceeee!! mcm2 cerita seram aku bace...hahaha....kalau nak caesar pon takut jugak...sebab nak kena cucuk kat saluran kencing la, ape la...ee...scaryyy!

Korg punye experience pregnant baby breech camne pulak??


No comments:

Post a Comment

klik la ads ni lepas baca entri...hehe