Tuesday, November 9, 2010

Bile kau sibuk dgn dunia

Saat ini, bile aku sudah penat melayan kerenah dunia, terlintas di fikiran dgn satu persoalan,  
ape yg aku mahu sebenarnya???

Kemudian datang pula persoalan lain....
Apa yg aku inginkan dlm hidup ni? apa matlamat hidup aku?

dan jawapannya, 
aku sendiri tak pasti. 
Apa yg aku nak, aku buat. Apa yang aku taknak, aku cuba lari daripadanya. 
Akhirnya, aku bingung sendiri. Serabut dengan pelbagai masalah yang salahnye terletak pada diri aku, hakikatnya, jika difikir dgn otak yg rasional. Kerana aku sendiri tak reti nak handle hidup ni.

Cuma diri kite sendiri tahu apa yang kita mahu.. Apa target kita. Kita hanya perlu sedikit masa.

Aku perlukan ketenangan sekejap. Supaya aku dapat berfikir dengan waras. 
Tolong beri aku masa........
NOPE! Tuhan dah beri aku masa selama 23 tahun, yg sepatutnya cukup untuk mendewasakan aku. 

Akhirnya aku mengerti.....
Aku perlu  menghadapNya, berserah padaNya.. 
mengadu padaNya.. 
mengharapkan pertolonganNya.. 
kerna, hanya Dia yang tahu apa yg terbaik utk kite semua..Ya Allah.....ampuni dosa-dosaku..


No comments:

Post a Comment

klik la ads ni lepas baca entri...hehe