Thursday, September 17, 2009

sayang ?

cinta...
1 perkataan yang sangat subjektif..maksudnya....aku sendiri tidak mengerti..terlalu complex untuk ditafsirkan..aku hanya tahu perasaan itu..
cinta kpd pencipta..Allah s.w.t..dan cinta kepada manusia..rasul..ibu bapa..family..dan..seorang lelaki yg b'gelar suami..suatu hari nnt....
kadang2 kita sendiri tidak tahu...mengapa hati ini mudah untuk merasakan sayang..dan..mencintai seseorang bukanlah sekadar cinta...

sayang..
sayang sahaje tidak cukup untuk membuatkan seseorang itu bahgia..bahagia itu..pabila kita saling menyayangi..saling memahami..saling melengkapi..
dan...apabila kte dpt meluangkan mase bersama...berada disamping orang yang disayang pada masa yang dia perlukan terutamanya....itulah yg membuatkn kita rase bahagia.....kan?
sikap...tingkah laku..adab berbicara..cara berfikir..semua itu merupakn elemen penting dalam membentuk hubungan yang bahagia...antara 2 insan..

sempurna...
nobody's perfect...yup...memang betul ungkapan tu...siapa perfect? hanya Dia..but...we have to try to be d bestEST...sebab dalam diri kita sendiri..kita mahu jadi perfect...semua kerja yang kita lakukan mesti kena siapkan....tingkah laku kite...mst perfect...baru la kite akan jadi contoh kepada orang lain...
sempurna itu tidak ade dlm diri kita kecuali kita membentuknya...

salah 1 kali boleh dilupekan...salah kali kedua bole diabaikan... salah kali ketiga boleh dimaafkan... salah kali seterusnya bermaksud anda tidak mahu berubah !

No comments:

Post a Comment

klik la ads ni lepas baca entri...hehe